Edit Content

Centrum Kultury Wilanów

ul. Kolegiacka 3,
02-960 Warszawa
e-mail: 
centrum@kulturawilanow.pl

Godziny otwarcia:
poniedziałek – piątek 9:00 – 21:00

kom.: 668 417 228
tel.: 22 651 98 20

I Królewski Konkurs Chóralny

Szanowni Państwo,

Centrum Kultury Wilanów w Warszawie ma przyjemność po raz pierwszy organizować I Królewski Konkurs Chóralny, który jest dedykowany amatorskim chórom/zespołom senioralnym działającym na terenie województwa mazowieckiego.

Celem Konkursu jest pobudzenie aktywności społeczno-kulturalnej chórów/zespołów senioralnych, propagowanie muzyki chóralnej, wzrost poziomu wykonawczego, wymiana doświadczeń oraz integracja.

Konkurs odbędzie się 4 lipca 2025 roku w Oranżerii Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.

Mamy nadzieję, że lipcowe spotkanie chórów/zespołów senioralnych będzie okazją do poznania nowych ludzi, których łączy wspólna pasja, jaką jest śpiew chóralny; zaś dla dyrygentów do wymiany doświadczeń oraz promocji swoich zespołów.

Chcielibyśmy, aby I Królewski Konkurs Chóralny był początkiem wieloletniej tradycji spotkań seniorów z muzyką chóralną w przepięknej scenerii Wilanowskiego Pałacu Króla Jana III.

Z wyrazami szacunku


Robert Woźniak
Dyrektor Centrum Kultury Wilanów

Jury

JMaluga

dr hab. Joanna Maluga

urodzona w Warszawie dyrygentka, chórmistrzyni, wykładowca akademicki, specjalistka w zakresie metody Kodálya.

W roku 2013 uzyskała stopień doktora sztuki, a w roku 2019 stopień doktora habilitowanego. Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Podyplomowo kształciła się na Węgrzech w Akademii Muzycznej Ferenca Liszta, w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz w ramach dyrygenckich kursów mistrzowskich w Austrii, Irlandii, Chorwacji i Słowenii.

Od 2017 roku powadzi klasę dyrygentury chóralnej w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. W latach 2013-2023 wykładowca Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Specjalizuje się w prawykonaniach współczesnej muzyki chóralnej i wokalno instrumentalnej. W ciągu ostatnich osiemnastu lat zrealizowała premierowe wykonania ponad 30 kompozycji twórców polskich i zagranicznych.

Wraz zespołami, które prowadzi zdobywczyni czterech Grand Prix, czterech nagród dla najlepszego dyrygenta, dwunastu złotych dyplomów, czterech srebrnych i ośmiu nagród specjalnych.

Laureatka stypendiów indywidualnych: Stypendium Hungarian Scholarship Board, Stypendium International Kodály Society, Stypendium Balassi Institut, Stypendium Foundation for the Kodály Institute; oraz stypendiów zbiorowych: dwukrotnie Stypendium „Funduszu Popierania Twórczości”, dwukrotnie Zamówienia kompozytorskie – program Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Ekspert powołany przez Ministra MEiN w Ewaluacji jakości działalności naukowej – Komisji Ewaluacji Nauki. Recenzentka w postępowaniach habilitacyjnych. Promotorka prac magisterskich i licencjackich. Jest autorką monografii i szeregu artykułów naukowych. Zapraszana regularnie z wystąpieniami na konferencje, do udziału w pracach jury oraz jako wykładowca kursów mistrzowskich.

Występowała w ramach następujących festiwali: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień“, Warszawskie Spotkania Muzyczne, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY w Lublinie, Festiwal Łódź Czterech Kultur , Festiwal „Nowe Epifanie“ w Warszawie, Festiwal Świętojańskie koncerty im. Mariana Dorawy w Toruniu, Festiwal Wielkopostne Śpiewanie w Lublinie.

Koncertowała w: Węgierskiej Operze Narodowej w Budapeszcie, Filharmonii w Haarlem (Holandia), Studio Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia, Zamku Królewskim w Warszawie, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie, Narodowym Instytucie Audiowizualnym, Muzeum Narodowym w Warszawie.

Brała udział w trzech realizacjach filmowych oraz zarejestrowała trzy albumy płytowe. Regularnie współpracuje z Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu i Węgierskim Instytutem Liszta w Warszawie, realizując działalność warsztatowo-edukacyjną.

Stworzyła od podstaw cztery zespoły chóralne, współpracowała z siedmioma zagranicznymi i siedemnastoma polskimi.

DariuszZimnicki

Dariusz Zimnicki

Absolwent Konserwatorium Wileńskiego oraz Akademii Muzycznej w Warszawie w specjalności dyrygentura chóralna (klasa prof. Ryszarda Zimaka). Profesor sztuki.
Od 2020 roku pełni funkcję kierownika Katedry Dyrygentury i Wokalistyki Chóralnej. Od roku 2004 prowadzi Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej oraz Chór Archikatedry Warszawskiej. Jest także współzałożycielem i dyrygentem chóru kameralnego „Tibi Domine”. Aktywnie koncertuje dyrygując bardzo zróżnicowane programy a cappella, jak również wielkie dzieła wokalno-instrumentalne (L. van Beethoven, W. A. Mozart, G. F. Haendel, J. S. Bach, J. Haydn oraz utwory współczesnych kompozytorów).
Wyróżnia się licznymi inicjatywami w wykonywaniu utworów najnowszych i nowo odkrytych w literaturze chóralnej. Dotychczas przygotował i poprowadził kilkadziesiąt prawykonań muzyki wokalnej i wokalno-instrumentalnej. Z powodzeniem występuje na krajowych i zagranicznych festiwalach oraz konkursach (ponad 50 nagród). Wraz z ChAPW jest zwycięzcą m.in. najbardziej prestiżowego krajowego konkursu chóralnego – Grand Prix Polskiej Chóralistyki.
Dariusz Zimnicki prężnie działa jako animator chóralnego życia muzycznego. Udziela się jako prelegent oraz ekspert i juror w przedsięwzięciach na szczeblu ogólnopolskim i międzynarodowym. Wystąpił na niezliczonej ilości prezentacji, wykładów i warsztatów w Europie, Ameryce i Azji. Jest autorem licznych opracowań oraz kilkudziesięciu oryginalnych utworów wokalnych, gdzie przeważa tematyka sakralna.
Jest pomysłodawcą i organizatorem siedmiu edycji Międzynarodowej Konferencji Naukowo – Artystycznej „Osobowość dyrygenta”, na której promuje najbardziej wartościowe cechy liderów zespołów wokalnych. Odznaczony Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis
www.dariuszzimnicki.com

1.KSokolowska

prof. dr hab. Katarzyna Sokołowska

jest chórmistrzem, profesorem na Wydziale Edukacji Muzycznej w Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, prowadzi propedeutykę dyrygowania oraz chór w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie. Jest wykładowcą kursów, ekspertem do spraw chóralistyki szkolnej. Od 2013 organizuje Ogólnopolskie Seminarium dla Chórmistrzów „Edukacja i wykonawstwo”. Pracuje jako juror konkursów chóralnych, ostatnio w VI Grand Prix Polskiej Chóralistyki im. S. Stuligrosza w Poznaniu oraz w XXXI Międzynarodowym Festiwalu Kolęd i Pastorałek im. K. Szwarlika w Będzinie.
Z Chórem Mieszanym ZPSM Nr 1 wzięła udział w kilkudziesięciu konkursach chóralnych w kraju i za granicą zdobywając cenne nagrody – Grand Prix oraz Złote Dyplomy. Ważny sukces jej zespołu to nagroda Grand Prix oraz Excellent Golden Diploma w trzech kategoriach w konkursie „International Choir Festival and Competiton Gaudete Barcelona 2024 w Lloret de Mar i Barcelonie (w maju 2024 roku). Miesiąc temu chór pod jej dyrekcją zdobył II miejsce i nagrodę publiczności w 14. World Choir Festival on Musical & Competition w Salonikach. Katarzyna Sokołowska otrzymała na tym konkursie nagrodę dla najlepszego dyrygenta. W jej dorobku znajdują się koncerty promujące muzykę polską na Litwie, Węgrzech, we Włoszech, w Rosji, Czechach, Słowacji, Austrii i Izraelu. Wielokrotnie występowała w Filharmonii Narodowej oraz w innych, prestiżowych salach koncertowych Warszawy – Studio koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Operze Narodowej, w Sali Balowej Zamku Królewskiego, świątyniach – Archikatedrze Św. Jana, Katedrze Polowej Wojska Polskiego, Kościele Św. Krzyża.
Dokonała nagrań utworów wokalno-instrumentalnych: Msza e-moll op.88 J. Elsnera, Msza góralska T. Maklakiewicza, Sonety Krymskie St. Moniuszki, Msza Niedokończona L. Janacka.
W  2006 roku otrzymała odznakę honorową “Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz w 2009 roku Brązowy Medal “Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. 16 maja 2011 roku odebrała nominację profesorską.